среда, 12. фебруар 2014.

Hulahopke iz Zrenjanina za svet

Hulahopke iz Zrenjanina za svet


Zrenjanin– Srpski izvoz unihop čarapa i helanki u velikom delu pokriva italijanska „Pompea”, odnosno njena fabrika „Modital”u Zrenjaninu. Italijani su najpre u Brusu otvorili fabriku za proizvodnju donjeg veša, a onda, nakon nekoliko godina i pogon za proizvodnju čarapa u Zrenjaninu.

„Pompea” je prva podigla fabriku u zrenjaninskoj industrijskoj zoni u kojoj je kasnije niklo još njih tridesetak. Pored proizvodnje čarapa, druga italijanska firma „Fulgar” ovde je podigla i fabriku sintetičkih vlakana od kojih se u Italiji tka sirovina za čarape – takozvana elastična creva. Ona se distribuiraju u svet u razne zemlje gde se proizvode gotove holahopke. Poslednjih nekoliko godina takve fabrike intenzivno niču i u Srbiji, prvenstveno zbog carinskih olakšica koje naša roba ima prema Americi i Rusiji. Stoga kod nas naglo skaču proizvodnja i izvoz čarapa. Računa se da je prošle godine inostranstvu prodato oko 180 miliona čarapa proizvedenih u Srbiji. Zbog pomenutih okolnosti u našoj zemlji se uglavnom obavlja završna obrada ovog artikla koji odavde odlazi na tržište.

– Proizvedemo oko 45 miliona čarapa godišnje i sve odlaze u izvoz, kaže direktor proizvodnje u zrenjaninskoj „Modital Pompei” Đani Babini. U Zrenjaninu radi više od 300 radnika, a u Brusu 500.

Italijanski menadžeri kažu da danas broj radnika stagnira zbog krize u prodaji robe. Ali i zbog osavremenjavanja proizvodnje njeno proširenje ne zahteva novo zapošljavanje. Primer su i najnovije tehnološke promene u Zrenjaninu. Sada se uvodi automatsko šivenje novom opremom koja dolazi iz Italije i ovde se instalira. „Modital Pompea” je još ranije izgradila hale i sada ih popunjava.

 – Sve zavisi od prodaje i tržišta, a planiraju se i nova gradnja i proširenje kapaciteta. Šivenje se sada odvija u dve smene, a u farbari se radi u tri. Bez obzira ne sve ako se stabilizuje tržište biće neophodno novo zapošljavanje.

Država Srbija je u nova radna mesta u ovoj italijanskoj firmi uložila blizu dva miliona evra, a taj novac se vratio kroz zapošljavanje i osvajanje novih tržišta.

Нема коментара:

Постави коментар