NBS SVE SE MANJE GRAĐANA ŽALI NA RAD BANAKA
Centru za zaštitu korisnika Narodne banke Srbije (NBS) u 2013. godini podneto je 1.510 pritužbi na rad finansijskih institucija, od čega je 83,6 odsto na rad banaka, objavila je centralna banka.
Kako se navodi u Izveštaju Centra, u poređenju sa 2012. godinom broj primljenih pritužbi manji je za 15 odsto.
Od ukupnog broja osnovanih obaveštenja, Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga je okončao postupanje u 82 odsto predmeta, od čega je 38 odsto bilo osnovano. Planirano je i zakazano 105 postupaka posredovanja (medijacije), što je 22,8 odsto manje nego u 2012, jer sve više obavestenja i pritužbi bude rešeno u prvoj fazi. Postupak je završen u 93 slučaja, od čega je u 43 odsto slučajeva postignut sporazum. Postupanje je završeno u 1.263 slučaja i pokazalo se da je 903 prigovora bilo neosnovano, a 360 osnovano. Od osnovanih pritužbi 332 je bilo na rad banaka, 27 na društva za osiguranje i jedna na rad lizing kuća.
Na rad banka podneto je ukupno 1.263 pritužbi, a najveći broj se odnosio na kredite (57,7 odsto), tekuće račune (16,8 odsto) i platne kartice (13,2 odsto). Broj pritužbi gradjana na rad banaka bio je za 16,5 odsto manji nego u 2012. godini.
Navodi se i da je tokom 2013. godine NBS novčano kaznila Pireus banku (Piraeus) zbog kršenja Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga i izrekla mere za otklanjanje nepravilnosti. U izveštaju se ne navodi koja je nepravilnost kažnjena i koliki je iznos kazne.
U izveštaju NBS je navedeno da je na rad društava za osiguranje podneto 236 pritužbi, od kojih je skoro polovina na osiguranje vozila. Na rad lizing kuća upućeno je osam pritužbi.
Нема коментара:
Постави коментар