DIS, Tempo i Roda sa najpovoljnijim cenama
Kupovinom pojedinih namirnica u najpovoljnijem marketu kupci mogu da ostvare uštedu od 37 odsto u proseku, odnosno od 200 dinara za proizvode od brašna do čak više od 2.000 dinara za meso i mesne prerađevine, pokazalo je istraživanje Asocijacije potrošača Srbije - APOS.
Monitoring cena 85 osnovnih životnih namirnica u martu pokazao je da su Dis, Tempo, donekle i Roda jeftiniji od trgovinskih lanaca - Merkator, Maksi, Idea i Univereksport. Za razliku od prethodnog istraživanja u decembru, razlike u cenama kod skupljih marketa su sada manje.
Prosečna ušteda za brašno, testenine i žitarice, iznosi 29 odsto, odnosno 20 dinara. Ukoliko bi potrošači pojedine artikle, kupovali u najjeftinijem marketu, uštedeli bi ukupno 180 dinara. Istovremeno, to je najmanja ušteda u odnosu na ostale grupe namirnica.
Brašno, testenine i žitarice najpovoljnije su u Tempu, zatim Rodi, Merkatoru i Disu. U marketima Maksi, Idea i Univereksport cene su iznad prosečnih.
Prosečna ušteda za meso, ribu i druge mesne prerađevine iznosi 128 dinara, odnosno 35 odsto. Teoretski, ukoliko bi sve te namirnice kupili u najpovoljnijem marketu, kupci bi uštedeli 2.040 dinara, koliko iznosi razlika između najskupljih i najjeftinijih namirnica iz te grupe.
Za kupovinu mesa, ribe i prerađevina najpovoljniji je Dis, a zatim Tempo i Merkator, gde su cene niže od prosečnih. Kod skupljih trgovinskih lanaca nema većih oscilacija, pa redom slede Roda i Univereksport, dok su kao najskuplji ujednačeni Idea i Maksi.
Prosečna ušteda za mleko, mlečne i proizvode od ulja, iznosi 25 odsto, odnosno 70 dinara. Za sve proizvode obračunata je ukupna ušteda od 970 dinara. Iako su cene u većini marketa ujednačene za tu grupu namirnica, znatno je povoljniji Tempo, sa vrednošću indeksa od 82 u odnosu na prosečnu meru (100).
Slede Dis i Roda, koji su gotovo podjednako povoljni sa cenama za mleko, mlečne proizvode i ulje. Ostali marketi su, iako skuplji, blizu proseka.
Najbrojnija grupa namirnica - šećer, napici, dodaci i začini odnose možda i najviše novca iz našeg novčanika. Ukoliko bi zbog želje da uštede potrošači odlazili od prodavnice do prodavnice, u novčaniku bi im ostalo više od 1.000 dinara.
Razlike od artikla do artikla u marketima iznose u proseku 35 dinara, i isto toliko procenata. Velike oscilacije u cenama su kod konditorskih proizvoda i kod hrane za najmlađe.
Što se izbora tiče, ono što je najtraženije u većini marketa je i najskuplje. Jedini ispod proseka, što se tiče cena za tu grupu namirnica, su Dis i Tempo. Ostali marketi čije cene su više od prosečnih prilično su ujednačene, izuzev Maksija i Idee koji prednjače po skupoći, navodi se u istraživanju APOS-a. (Economy.rs, Tanjug 13. mart 2014.)
Нема коментара:
Постави коментар