Uskoro vozovi do 160 kilometara na čas
Za dve do tri godine na našim prugama vozovi će se kretati od 120 do 160 kilometara na sat. Kupili smo 12 ruskih vozova i gde god oni voze povećanje broja putnika je 50 do 60 odsto. Imamo ih malo, ali od septembra ove godine pa svakih petnaest dana do kraja 2015. godine dobijaćemo po jedan novi elektromotorni voz.
Ukoliko do kraja aprila postignemo dogovor sa Rusima, imaćemo i 26 do 27 novih dizelmotornih vozova - saopštio je generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović prilikom jučerašnjeg obilaska stanice u Požegi i Užicu.
On je objasnio da Železnice Srbije kasne za standardima EU, ali da je nasledio velike probleme od bivšeg poslovodstva, koje, kako je rekao, nije povuklo međunarodne kredite od 1,4 miliona evra, te da je on to prošle godine učinio i da će taj novac biti iskorišćen za građevinske radove na deonici Beograd - Pančevo, u junu na tri deonice na Koridoru 10, krajem godine na desnom koloseku Velika Plana - Mala Krsna, a potom i za rekonstrukciju pruge na Koridoru 11, odnosno na barskoj pruzi od Beograda do Vrbnice.
Istakavši da je ove godine za 60 odsto smanjen broj kašnjenja voziva, da je prekinuta praksa njihovih otkazivanja, on je naveo da se putnici s pravom ljute na kvalitet vožnje i mali broj vagona. Simonović je naveo da je na desetak lokacija na barskoj pruzi smanjena brzina na 10 do 40 kilometara na sat, jer su pruge, lokomotive, vagoni i telekomunikacioni uređaji stariji od 50 godina, ali da će sve to, kako je poručio, „za dve ili tri godine biti rešeno“.
- U ovoj godini planiramo da kupimo 50 do 60 polovnih putničkih vagona, što će od juna poboljšati prevoz putnika. U septembru stiže prvi i jedan od najmodernijih vozova u Evropi, a potom će svakih petnaest dana od januara stizati po jedan, tako da ćemo u sledećoj godini imati 60 novih vozova - naveo je Simonović
Rešen je, kazao je Simonović, i dugogodišnji problem nedovoljnog napona na pruzi Kraljevo - Čačak - Požega, jer će danas u saobraćaj biti puštena u rad elektrovučna podstanica u Kraljevu, za koju je rekao da je izgrađena pre sedam godina i da je bila „zarasla u korov“, čime će tom prugom moći da saobraća neograničen broj elektromotornih vozova, umesto dosadašnjih dizelmotornih kompozicija.
Da li direktor ŽS putuje vozom?
Na pitanje zašto su on i njegovi saradnici iz Beograda doputovali u Požegu i Užice službenim automobilima, a ne vozom, kako bi stekli realno stanje o pruzi i vagonima, Simonović je uzvratio da to nije moguće jer je, kako je rekao, juče obišao pet železničkih stanica, u kojima se zadržavao od jednog do jednog i po sata. „Morao bih u obilazak da dođem posebnim vozom, a onda biste rekli da samo zbog nas desetoro ide voz i da zbog nas čeka u stanici“, rekao je Simonović i dodao da on za razliku od prethodnog rukovodstva putuje železnicom.
Ne dam ostavku
Dragoljub Simonović ocenio je da njegovu smenu ne traže lideri sindikata, već ljudi koji su, kako se izrazio - dobro uživali na grbači ovog naroda. „Ako svaki od tih vođa sindikata drži po 500 do 600 kvadrata železničkih restorana, a ne plaćaju ništa nikome, daju za apartmane 35 miliona na godišnjem nivou na račun tih radnika za koje se oni „krvavo“ bore - ja sam protiv njih. Neću podneti ostavku - rekao je Simonović.
Нема коментара:
Постави коментар