среда, 02. април 2014.

Zašto je bolje raditi manje

Zašto je bolje raditi manje


Verovatno svaki preduzetnik zna kako je raditi 12 sati dnevno i vratiti se kući fizički i mentalno iscrpljen. Mnogi vole da pohvale brojem odrađenih sati verujući da je cilj raditi što više sati. Međutim, jeste li produktivniji ili samo prezaposleni, ako radite 12 dnevno?

Vreme je da prestanete slepo da verujete kako će vas rad od “jutra do sutra“ dovesti do uspeha i da počnete strateški da upravljate svojim vremenom, savetuje Business.hr.

Strateško i produktivno korišćenje vašeg vremena znači maksimizovanje vašeg učinka. Prezaposlenost ne funkcioniše jer većina ljudi 80 odsto rezultata proizvede u 20 odsto vremena.

Dokumentovanjem i analiziranjem vremena možete da odredite šta čini produktivnih 20 odsto i da sistemski eliminišete ostatak. Usvajanjem 80-20 pravila možete da udvostručite ili utrostručite vašu produktivnost i da postignete više rezultata u 40 sati nego u 60 sati radne nedelje. Eliminisanje neproduktivnog vremena nije lagan zadatak, ali kao preduzetniku s ograničenim resursima, maksimizovanje vašeg vremena je ključno za opstanak.

Iako veća produktivnost zvuči sjajno, mnogi problemi i prilike se pojave u ostalih 80 odsto vremena što otežava strateško razmišljanje. Uzmimo na primer previše prilika. Imati puno opcija čini se sjajnim, ali može i da predstavlja problem. S uspehom dolazi i sve više prilika koje preduzetnici žele u potpunosti da iskoriste, ali to znači i preširok spektar delovanja. Odjednom, umesto strateški fokusiranog, vaše delovanje postaje reakcija na silne opcije.

Slično je i s posedovanjem previše resursa. Ljudi se stalno žale na manjak resursa, ali to je često bolje nego da ih imate previše. Kada ljudi imaju previše resursa tada probleme rešavaju trošenjem novca. Ograničenost, s druge strane, rađa strateško razmišljanje i kreativna rešenja.

Jedna od prepreka strateškom razmišljanju je i mentalitet mase. Ako svi nešto rade na jedan način, tada se obično u suprotnom delovanju krije jedinstvena strategija. Odvajanje od mase često nije prijatno i kosi se s instinktima, ali katkad je nužno za postizanje velikog uspeha.

Važan deo preduzetničkog mentaliteta je identifikacija i iskorišćavanje prilika, što znači da preduzetnici imaju predispozicije da padnu u neku od zamki strateškog razmišljanja. Kako bi prebrodili prepreke moraju da shvate da strateško delovanje proizlazi iz dva jednostavna koraka, a to su razmišljanje i delovanje. Potrebno je izmeriti i odrediti vaše resurse, a zatim izraditi plan koji će na najbolji način vaše resurse pretvoriti u prednost nad konkurencijom.

To možete da učinite na sledeće načine. Kao prvo, nemojte da dozvolite da zadaci upravljaju vama. Ako dozvolite da stvari poput mejlova upravljaju vašom dnevnom rutinom, tada ustvari dozvoljavate drugima da određuju vaše prioritete. Stoga, sami odlučite kada i na koji način želite da rešavate zadatke.

Bitno je i donositi odluke aktivno razmišljajući. Pažljivo promislite i premerite sve vaše opcije pre nego što se odlučite da iskoristite novu priliku. Procenite sve moguće ishode jer će to na kraju rezultirati sve većom tačnošću vaših predviđanja koja će vam omogućiti da donosite mudrije odluke.

Za ostvarenje veće produktivnosti potrebno je uskladiti vaše želje i motive sa zaposlenima. Želja poslodavaca je da poveća produktivnost za svaki dinar potrošen na rad, dok zaposleni s druge strane žele povećanje svojih prihoda, zadovoljstvo radnim mestom i kvalitetom života. Kako bi produktivnost rasla, potrebno je uskladiti motive i želje stvaranjem zadovoljnih i visoko produktivnih radnika koji će za vas učiniti i više nego što se od njih traži.

Vreme je da produktivnost prestanete da merite utrošenim vremenom i počnete da je merite proizvodnjom. Fokusiranjem na ultra produktivnih 20 odsto i strateškim odlučivanjem vaše poslovanje će postati efikasnije bez nepotrebnog iscrpljivanja koje vas na kraju može i uništiti.

Нема коментара:

Постави коментар